A marketing eredmény mérése elengedhetetlen a hatékony online marketing stratégia kialakításához.
„A reklámra költött pénzem fele kárba veszett; az a baj, hogy nem tudom melyik fele.”
John Wanamaker
Az online marketing esetében ez a kijelentés, már rég nem állja meg a helyét, ugyanis napjainkban a Google Analytics és más eszközök segítségével minden online tevékenység monitorozható, kielemezhető és összehasonlítható.
Milyen eszközök használhatóak a marketing eredmény mérésére?
A Google Analytics a legelterjedtebb ingyenes eszköz a marketing eredmény mérésére. Megmutatja a weboldal forgalmának forrását, a látogatók viselkedését, a konverziós arányt és a bevételeket. Ezen kívül e-commerce mérésekre is alkalmas, így összehasonlíthatók a kampányonkénti bevételek, valamint láthatók az applikációk adatai is.
A Google Analytics előnyei:
- Ingyenesen használható
- Részletes betekintést nyújt a weboldal forgalmába
- Segít a kampányok hatékonyságának mérésében
- Lehetővé teszi a konverziós arány és a bevételek optimalizálását
Ahoz hogy minden forgalmat jól tudjunk követni fontos, hogy felcímkézzük a linkeket, amiket használunk a különböző csatornáinkon, a különböző kampányaink során, ehhez a Google URL készítőjét ajánljuk. Ha minden linkünket felcímkéztük, akkor a Google Analytics segítségével nyomon tudjuk követni a különböző csatornák, kampányok alakulását. Így külön mérhető a Google Ads, a Facebook, a hírlevél és még sok más csatorna hatékonysága. E-commerce mérés esetében a bevételek is összehasonlíthatóak kampányonként. Mérni és elemezni tudjuk, hogy melyik kampánynak milyen hozzájárulása van az eredményességhez így értékes információkat kapunk üzleti döntések meghozatalához.
További mérési eszközök:
A Google Analytics mellett más eszközök is használhatók a marketing eredmény mérésére:
- Google Search Console: segít a keresőoptimalizálásban
- Google Ads: a Google hirdetések teljesítményének mérésére
- Facebook Pixel: a Facebook hirdetések teljesítményének mérésére
- Display and Video 360 Floodlight: ami a programatic kampányok eredményei kielemzéséhez szükséges
- Hotjar és hasonló alkalmazások: a látogatói viselkedés elemzésére
- ..és a listát még hosszasan sorolhatnánk.
A Performance Marketing eredmények:
A Performance Marketing eredmények elemzése segít megérteni, hogy melyik marketingcsatorna a leghatékonyabb, és hogyan lehet optimalizálni a kampányokat a jobb eredmények elérése érdekében. A mérési eredmények alapján a következőket tehetjük:
- Növelhetjük a konverziós arányt,
- Optimalizálhatjuk a hirdetési költségeket,
- Célzottabb marketingkampányokat hozhatunk létre,
- Javíthatjuk a marketing ROI-t, ROAS-t vagy amit kitűztünk az eredményeink mutatószámának.
A marketing eredmény mérése kulcsfontosságú a sikeres performance online marketing stratégia eléréséhez. A Google Analytics és más eszközök segítségével pontosan mérhetjük a kampányok hatékonyságát, és optimalizálhatjuk a marketingtevékenységünket a jobb eredmények elérése érdekében.
Ha segítségre van szükséged a Google Analytics 4 beállításában, a mérési eredmények elemzésében vagy a Performance Marketing stratégiájának kidolgozásában, fordulj hozzám bizalommal!