Consent mode2 – amivel foglalkozni kell!

Az adatvédelmi szabályozások szigorodása és a felhasználói elvárások növekedése új kihívások elé állítja a digitális marketinget. A Consent Mode 2 bevezetése kulcsfontosságú lépés ezen új realitás kezelésében, ahol a felhasználói hozzájárulás menedzsmentje és az adatok védelme központi szerepet kap.

Az Európai Adatvédelmi Szabályozás (GDPR) és hasonló nemzetközi előírások megkövetelik a vállalkozásoktól, hogy magasabb szintű adatvédelmet és átláthatóságot biztosítsanak. A Google Consent Mode 2 újításai lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy megfeleljenek ezeknek az elvárásoknak, miközben fenntartják a marketing tevékenységek hatékonyságát.

A Google Analyiticsben a Google is igyekszik felhívni a figyelmet a fontosságára:

forrás: Google Analytics

A Consent Mode olyan Google technika, ami lehetővé teszi a weboldalaknak, hogy szabályozzák a Google szolgáltatások adatgyűjtési folyamatait. Ezzel be lehet állítani, hogy csak akkor gyűjtsenek adatokat, ha a látogató hozzájárulását adja. A frissítéssel érkező új beállítások még több kontrollt kapnak úgy a hirdetők, mint ahogy a felhasználók az adatgyűjtés és a személyre szabott hirdetések tekintetében.

A Consent Mode alábbi két típusát (Basic és Advanced) különböztetjük meg:

forrás: Peter Šutarík

Aki kimarad lemarad:

A frissítés elmulasztása nemcsak jogi kockázatokat rejt, hanem csökkentheti a felhasználói bizalmat és ronthatja az online konverziós arányokat. Egy elavult hozzájárulási rendszer negatív hatással lehet a márka hírnevére és a vásárlói élményre is. A változások 2024 márciusától lesznek kötelezőek, ami azt jelenti, hogy aki nem frissít Consent Mode2-re, az nem tud majd pl. célzott közönséget kialakítani és használni a Google hirdetéseihez:

forrás: Thomas Eccel

Cselekvési Terv:

A vállalkozásoknak proaktívan kell megközelíteniük a Consent Mode 2 bevezetését, beleértve az adatvédelmi politikák frissítését és a belső folyamatok átalakítását. A készenléti terv megvalósítása érdekében a vállalatoknak érdemes szakértőkkel együttműködni, hogy biztosítsák a zökkenőmentes átállást.

A Google is ajánl olyan partnereket akikkel egyszerűsíthető az implementáció, itt találod őket.

Az implementáció után a Google Analyticsben könnyedén ellenőrízheted annak sikerességét vagy ha esetleg valamilyen hiba található:

forrás: Google Analytics

Ha szeretnél jobban elmélyülni a technikai részletekben akkor ebben a JabJab blogbejegyzésben bőven találsz segítséget.

A Consent Mode 2 nem csak egy szükséges frissítés a változó adatvédelmi világban, hanem lehetőséget is nyújt a vállalkozások számára, hogy erősítsék ügyfeleikkel kialakított kapcsolatukat. A felkészültség és a megfelelés értékes befektetés a jövőbe.