Az adatvédelmi szabályozások szigorodása és a felhasználói elvárások növekedése új kihívások elé állítja a digitális marketinget. A Consent Mode 2 bevezetése kulcsfontosságú lépés ezen új realitás kezelésében, ahol a felhasználói hozzájárulás menedzsmentje és az adatok védelme központi szerepet kap.
A Consent Mode 2 szükségessége:
Az Európai Adatvédelmi Szabályozás (GDPR) és hasonló nemzetközi előírások megkövetelik a vállalkozásoktól, hogy magasabb szintű adatvédelmet és átláthatóságot biztosítsanak. A Google Consent Mode 2 újításai lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy megfeleljenek ezeknek az elvárásoknak, miközben fenntartják a marketing tevékenységek hatékonyságát.
A Google Analyiticsben a Google is igyekszik felhívni a figyelmet a fontosságára:
A Consent Mode olyan Google technika, ami lehetővé teszi a weboldalaknak, hogy szabályozzák a Google szolgáltatások adatgyűjtési folyamatait. Ezzel be lehet állítani, hogy csak akkor gyűjtsenek adatokat, ha a látogató hozzájárulását adja. A frissítéssel érkező új beállítások még több kontrollt kapnak úgy a hirdetők, mint ahogy a felhasználók az adatgyűjtés és a személyre szabott hirdetések tekintetében.
A Consent Mode alábbi két típusát (Basic és Advanced) különböztetjük meg:
Aki kimarad lemarad:
A frissítés elmulasztása nemcsak jogi kockázatokat rejt, hanem csökkentheti a felhasználói bizalmat és ronthatja az online konverziós arányokat. Egy elavult hozzájárulási rendszer negatív hatással lehet a márka hírnevére és a vásárlói élményre is. A változások 2024 márciusától lesznek kötelezőek, ami azt jelenti, hogy aki nem frissít Consent Mode2-re, az nem tud majd pl. célzott közönséget kialakítani és használni a Google hirdetéseihez:
Cselekvési Terv:
A vállalkozásoknak proaktívan kell megközelíteniük a Consent Mode 2 bevezetését, beleértve az adatvédelmi politikák frissítését és a belső folyamatok átalakítását. A készenléti terv megvalósítása érdekében a vállalatoknak érdemes szakértőkkel együttműködni, hogy biztosítsák a zökkenőmentes átállást.
A Google is ajánl olyan partnereket akikkel egyszerűsíthető az implementáció, itt találod őket.
Az implementáció után a Google Analyticsben könnyedén ellenőrízheted annak sikerességét vagy ha esetleg valamilyen hiba található:
Ha szeretnél jobban elmélyülni a technikai részletekben akkor ebben a JabJab blogbejegyzésben bőven találsz segítséget.
A Consent Mode 2 nem csak egy szükséges frissítés a változó adatvédelmi világban, hanem lehetőséget is nyújt a vállalkozások számára, hogy erősítsék ügyfeleikkel kialakított kapcsolatukat. A felkészültség és a megfelelés értékes befektetés a jövőbe.