Milyen újdonságokat kaptunk 2023-ban a Google Ads-ban?

Google Ads 2023-as éve is rengeteg újdonságok tartogatott számunkra. Több fejlesztés, új kampánytípusok, megújult felület és sorolhatnánk!

A Google Ads egy erőteljes online hirdetési eszköz, amely lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy elérjék célközönségüket a Google keresőmotorján és partnerein keresztül. A rendszer alapvetően a kulcsszavakon és a felhasználói viselkedésen alapuló célzást használ, lehetővé téve a hirdetők számára, hogy pontosan irányítsák üzeneteiket

A közel 23 év alatt a Google Ads folyamatosan fejlődött, így ez a múlt évben sem volt másképp. Szinte minden hónapra érkezett valami újdonság.

A részletes havi bontású listáért látogass el a teljes cikkhez.

Melyek azok a változások amelyek nagyobb hatással voltak az itthoni eredményekre?

1. Performance Max kampányok:

  • Az új Performance Max kampányok bevezetése (például a jármű hírdetések PMax-ban).
  • Főbb új funkciók, mint az új videó hirdetési formátumok és az optimalizációs pontszámok​​​​.

2. Audiohirdetések és Podcast hirdetések:

  • Az audio-only hirdetések és a podcastokhoz kapcsolódó új hirdetési lehetőségek hiánypótló lehetőségek, mert korábban nem volt ilyen kampányunk a Google Ads-ban​​.

3. Cost per Lead (CPL) növekedése:

  • Az eredményenkénti költségben szinte minden területen tapasztaltunk növekedést, így az összköltségek emelkedését is meghatározta.

4. Új üzlet nevek és logók a Keresési Hirdetéseknél:

  • Az üzleti nevek és logók bevezetése a mobil keresési hirdetésekben​​ lehetőségünk van a brand eredményesebb megjelenítésére.

5. Data-driven attribúciós modell:

  • A Google Ads adatvezérelt attribúciós modellje előnyös, mert objektív módon méri az egyes hirdetési hatását a konverziókra, lehetővé téve a teljes ügyfélút elemzését.

8. YouTube Shorts:

  • Ez a funkció versenyképes választ jelent a más rövid videós platformokkal szemben, és lehetőséget nyújt a tartalom készítőknek a kreatív és gyorsan fogyasztható tartalmak megosztására. A Shorts célja, hogy elérje és bevonja a YouTube széles közönségét, így a készítők új nézőket érhetnek el és építhetnek közösséget a platformon. Ez egy megint egy hiánypótló fejlesztés volt, hogy a YouTube felületéről a célcsoport elérést biztosítani tudjuk a partnereinknek.

A 2024-es év új kihívásokat hoz a digitális marketing területén. Az egyik legfontosabb változás a Consent Mode 2. verziójának bevezetése, ami jelentős hatással lesz a felhasználói adatgyűjtésre és a személyre szabott hirdetési stratégiákra. Emellett számítanunk kell a tovább növekvő hirdetési költségekre is, ami komoly tervezési és költségoptimalizálási feladatot ró a vállalkozásokra és az ügynökségekre. Ezek a változások nemcsak új lehetőségeket, hanem új megközelítéseket is követelnek meg a sikeres online marketing kampányok kialakításában, egyre inkább felértékelődik a performance marketing.