Marketing eredmény mérése

A marketing eredmény mérése elengedhetetlen a hatékony online marketing stratégia kialakításához. A régi mondás, miszerint „a marketing költség fele pazarlás, csak nem tudni melyik”, már nem igaz.

Az online marketing esetében ez a kijelentés, már rég nem állja meg a helyét, ugyanis napjainkban a Google Analytics és más eszközök segítségével minden online tevékenység monitorozható, kielemezhető és összehasonlítható.

Milyen eszközök használhatóak a marketing eredmény mérésére?

A Google Analytics a legelterjedtebb ingyenes eszköz a marketing eredmény mérésére. Megmutatja a weboldal forgalmának forrását, a látogatók viselkedését, a konverziós arányt és a bevételeket. Ezen kívül e-commerce mérésekre is alkalmas, így összehasonlíthatók a kampányonkénti bevételek, nem beszélve az applikációk adatairól sem.

A Google Analytics előnyei:

  • Ingyenesen használható
  • Részletes betekintést nyújt a weboldal forgalmába
  • Segít a kampányok hatékonyságának mérésében
  • Lehetővé teszi a konverziós arány és a bevételek optimalizálását

Hogy minden forgalmat jól tudjunk követni fontos, hogy felcímkézzük a linkeket, amiket használunk a különböző csatornáinkon, a különböző kampányaink során, ehhez a Google URL készítőjét ajánljuk. Ha minden linkünket felcímkéztük, akkor a Google Analytics segítségével nyomon tudjuk követni a különböző csatornák, kampányok alakulását. Így külön mérhető a Google Ads, a Facebook, a hírlevél és még sok más csatorna hatékonysága. E-commerce mérés esetében a bevételek is összehasonlíthatóak kampányonként. Mérni és elemezni tudjuk, hogy melyik kampánynak milyen hozzájárulása van az eredményességhez így értékes információkat kapunk üzleti döntések meghozatalához.

További mérési eszközök:

A Google Analytics mellett más eszközök is használhatók a marketing eredmény mérésére, mint például:

  • Google Search Console: segít a keresőoptimalizálásban
  • Google Ads: a Google hirdetések teljesítményének mérésére
  • Facebook Pixel: a Facebook hirdetések teljesítményének mérésére
  • Display and Video 360 Floodlight: ami a probramatic kampányok ererdményei kielemzéséhez szükséges
  • Hotjar és hasonló alkalmazászok: a látogatói viselkedés elemzésére
  • ..és a listát még hosszasan sorolhatnánk.

A Performance Marketing eredmények:

A Performance Marketing eredmények elemzése segít megérteni, hogy melyik marketingcsatorna a leghatékonyabb, és hogyan lehet optimalizálni a kampányokat a jobb eredmények elérése érdekében. A mérési eredmények alapján a következőket tehetjük:

  • Növelhetjük a konverziós arányt
  • Optimalizálhatjuk a hirdetési költségeket
  • Célzottabb marketingkampányokat hozhatunk létre
  • Javíthatjuk a marketing ROI-t, ROAS-t vagy amit kitűztünk az eredményeink mutatószámának.

A marketing eredmény mérése kulcsfontosságú a sikeres performance online marketing stratégia eléréséhez. A Google Analytics és más eszközök segítségével pontosan mérhetjük a kampányok hatékonyságát, és optimalizálhatjuk a marketingtevékenységünket a jobb eredmények elérése érdekében.

Ha segítségre van szüksége a Google Analytics 4 beállításában, a mérési eredmények elemzésében vagy a Performance Marketing stratégiájának kidolgozásában, forduljon hozzám bizalommal!